What makes me happy ~ Traveling

Al sinds ik heel klein ben, ben ik gewend om op vakantie te gaan. 6 weken Frankrijk was voor mij en mijn zusje niet ongewoon. Toen ik wat ouder werd ging ik me steeds meer interesseren in verre reizen en spendeerde uren op pinterest en weheartit, kijkend naar blauwe zeeën, donkergroene jungles en parelwitte stranden. Ik heb met mijn ouders wat mooie vakanties mogen meemaken, maar toen ik ging studeren en daarnaast hard werkte om mijn spaarrekening te vullen kwamen de kriebels pas echt. Ik kreeg toen de geniale ingeving dat het leuk was om in 6 jaar 6 continenten te bezoeken. En geloof het of niet, ik zit over 2 weken op 5/6. Bizar, niet? Ik heb geen tussenjaar gehad en ben niet langer dan 2 maanden van huis geweest per reis, ik heb het allemaal tussen mijn studietijd door kunnen plannen. Vandaag deel ik  met jullie even geen hardloopverhalen, maar alle reizen (+ foto’s!) waar ik nog steeds zo gelukkig van word als ik eraan terugdenk.

In een vliegtuig stappen en een aantal uur later op een onbekende plek allemaal mooie dingen beleven. Aan de ene kant zou ik niets liever doen, aan de andere kant blijft het speciaal als je het niet te vaak doet. Maar dat ik zoveel mogelijk wil zien van de wereld is voor mij zeker duidelijk!

Mijn eerste “echte” reis in dit verhaal begint in Australië in 2015. Samen met een vriendinnetje vierde ik bijna twee maanden vakantie langs de oostkust. Van prachtige blauwe wateren, tot koala’s verzorgen en werken op een ranch, ik heb het allemaal gedaan. Het maximale uit zo’n reis halen is iets wat op mijn lijf geschreven staat. En niet dat het alleen maar lang leve de lol was, ik heb ook echt wel veel geleerd van het vrijwilligerswerk dat ik heb gedaan daar. Van kuddes koeien bij elkaar drijven, toeristenritten begeleiden, tot plantenkassen schoonmaken en meelopen in een dierenkliniek, alles heeft mijn reis gemaakt tot een onvergetelijke ervaring.

We wonen natuurlijk in Europa, dus die telt stiekem niet, maar ik ben na Australië in 2015 en 2016 met Dennis naar Londen en naar Kroatië geweest. Allebei hele toffe vakanties waar we veel gedaan en gezien hebben van de omgeving. Tevens onze eerste “echte” vakanties samen.

In december 2016, al lang en breed in mijn master, reisde ik samen met mijn partner in crime Julia, af naar Thailand. We vierden daar zowel kerst als oud en nieuw, bezochten prachtige plekken (zowel onder- als boven water) en genoten vooral heel erg van de zon in deze tijd van het jaar. Op vakantie gaan met je zus(je) kan ik iedereen aanraden. Je weet wat je aan elkaar hebt en kunt op elkaar vertrouwen in welke situatie dan ook. Ook als je de weg kwijt raakt in het donker langs de openbare weg, alle hotels vol zitten op de plek waar je heen wilde gaan, of je je ineens niet lekker voelt in het vliegtuig. Later zijn het juist dat soort momenten die zo’n reis memorabel maken.

Dan 2017. Met mijn plannetje in mijn achterhoofd waren Dennis en ik aan het kijken voor een vakantie voor het najaar. Op een gegeven moment waren we vliegtickets aan het kijken en zocht ik voor de grap op hoe duur het was om naar Zuid Afrika te vliegen. Dat bleek mee te vallen en vanaf toen konden we niet meer aan iets anders denken. En zo gedacht, zo gedaan, want in oktober stapten wij in het vliegtuig naar het voor mij meest prachtige land waar ik ooit ben geweest. In onze blauwe Ford fiësta doorkruisten we een groot gedeelte van het land, zagen de meest prachtige dieren, hadden een huis met 3 slaapkamers en een eigen zwembad, maar zaten ook in een hotel waarvan de balkondeur niet eens dicht kon. Stiekem nog steeds een beetje heimwee.

Inmiddels zijn we aangekomen in 2018 en kregen mijn moeder en ik het lumineuze idee om naar Toronto te gaan. Wat begon als een “een vriendinnetje van mij loopt daar stage dus misschien kunnen we die kant op” eindigde een week later in twee tickets en heel veel voorpret. Ik ben nooit eerder in Canada geweest, dus ik ben heel erg benieuwd!

En voor volgend jaar, ach. Ik weet niet of ik echt naar Zuid Amerika zal vertrekken, om eerlijk te zijn spreekt het me allemaal niet enorm aan (ondanks dat een vriendinnetje van mij er nu is echt mega gave dingen doet). Ik ben dankbaar dat ik al deze mooie vakanties mee heb mogen maken en ben heel benieuwd wat de toekomst me gaat brengen. Van de zomer gaan Dennis en ik waarschijnlijk interrailen, dat lijkt me ook heel erg tof! Daarnaast staan het beklimmen van de Kilimanjaro en eilandhoppen in Indonesië echt heel hoog op mijn wensenlijstje. Maar eerst weer even verder sparen!

Wat is het mooiste land waar jij bent geweest?